Ubytek słuchu wysokich częstotliwości

ubytek słuchu wysokich częstotliwości
Ikona przedstawiająca aparat słuchowy BTE.
Centra Słuchu
ponad 500 w Polsce
Ikona przedstawiająca lekarza.
Centra Medyczne
ponad 20 lokalizacji
Ikona przedstawiająca dokumenty refundacyjne NFZ.
Refundacja NFZ
na aparaty słuchowe
Ikona przedstawiająca dłoń z unoszącym się nad nią sercem.
Pełne wsparcie
stacjonarnie i online

Co to jest ubytek słuchu wysokich częstotliwości?

Osoby z ubytkiem słuchu wysokich częstotliwości mają trudność z usłyszeniem wysokich dźwięków. Najbardziej wpływa to na spółgłoski, przez co może nam się wydawać, że inne osoby mówią niewyraźnie.

Ubytek słuchu wysokich częstotliwości jest często powodowany przez niedosłuch starczy i ubytek słuchu spowodowany hałasem.

Illustration shows part of the ear where high-frequency hearing loss occurs
Image shows woman during hearing test

Umów się na bezpłatne badanie na ubytek słuchu wysokich częstotliwości

Umów bezpłatną wizytę, aby sprawdzić, czy masz ubytek słuchu wysokich częstotliwości lub jakikolwiek inny rodzaj niedosłuchu. Omówimy z Tobą wyniki badania i dostępne metody leczenia.

PYTANIE 1 Z 1
Czy masz więcej niż 55 lat?

Co powoduje ubytek słuchu wysokich częstotliwości?

Ubytek słuchu wysokich częstotliwości może być spowodowany przez szereg czynników zdrowotnych i życiowych. Do najczęstszych przyczyn należą:

  • Starzenie się
  • Przyczyny genetyczne
  • Wybrane leki
  • Syndromy
  • Choroby
  • Wystawienie na hałas
Ubytek słuchu niskich częstotliwości

Zapobieganie ubytkowi słuchu wysokich częstotliwości

Do wystąpienia ubytku słuchu wysokich częstotliwości może się przyczynić wiele czynników zdrowotnych i życiowych. Można jednak podjąć pewne kroki, aby temu zapobiec.

Świetnym sposobem na ochronę uszu przed niebezpiecznym hałasem jest noszenie zatyczek (lub ochronników słuchu).

Nieleczony ubytek słuchu

Oznaki i objawy ubytku słuchu wysokich częstotliwości

Trudności z nadążaniem za rozmową i rozumieniem tego, co mówią inni, to dwa powszechne objawy ubytku słuchu wysokich częstotliwości. Inne oznaki to m.in.:

Image shows people in conversation
Trudność w prowadzeniu rozmów
Trudno Ci śledzić rozmowy w grupie (zwłaszcza w hałasie)
Image shows man looking at his phone
Rozmowy przez telefon są niewyraźne
Trudno Ci prowadzić rozmowy przez telefon, zarówno w cichym, jak i głośnym otoczeniu
Image shows woman holding hand close to her ear
Masz wrażenie, że ludzie mówią niewyraźnie
Często prosisz innych o powtórzenie. Masz wrażenie, że dźwięki są niewyraźne, a ludzie mamroczą
Image shows woman trying to locate sounds
Trudność w lokalizowaniu dźwięków
Trudno Ci ustalić, skąd dochodzą dźwięki
Image shows woman holding head suffering from pain
Oznaki szumów usznych
Doświadczasz dzwonienia lub brzęczenia w uszach (zwanego szumami usznymi)
Image shows elderly couple watching televison
Zbyt głośne oglądanie telewizji
Twoi bliscy i znajomi mówią, że za bardzo zwiększasz głośność, oglądając telewizję
Image of man talking to an audiologist in a hearing clinic in front of a screen with audiogram

Leczenie ubytku słuchu wysokich częstotliwości

Nasi protetycy słuchu jako skuteczną metodę leczenia ubytku słuchu wysokich częstotliwości zalecają aparaty słuchowe. Aparaty mogą zostać zaprogramowane, aby skupiać się na wzmacnianiu wysokich dźwięków. Dzięki temu użytkownik znów będzie je słyszał.

 

Nasi specjaliści doradzą Ci, który rodzaj aparatu będzie najlepszy dla Twoich indywidualnych potrzeb.

 

Umów BEZPŁATNĄ wizytę    Leczenie ubytku słuchu

image of Eva Mathiesen, Clinical Audiologist & Business Analyst
Dr Husmita Ratanjee-Vanmali, kierownik działu audiologii - Audika Global

Husmita uzyskała tytuł doktora audiologii ze specjalizacją w hybrydowych modelach ochrony słuchu. Pełniła różne funkcje w sektorze audiologicznym, zajmując się audiologią kliniczną, badaniami oraz szkoleniami na temat aparatów słuchowych i łączności. Pracowała także w sektorze publicznej i prywatnej opieki zdrowotnej. Jest zaangażowana w zapewnianie lepszego słyszenia jak największej liczbie osób, skupiając się na potrzebach pacjenta.